چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۳۳۴
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به جمعیت کارگری موجود درمنطقه ویژه اقتصادی، باید این منطقه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی برای کنترل و پیشگیری ودرمان کارگران مبتلا به اعتیاد پای کار باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد محمدی‌زاده پنج شنبه شب در آئین تکریم و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به جمعیت کارگری موجود در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی باید این منطقه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی برای کنترل و پیشگیری و همچنین درمان کارگران مبتلا به اعتیاد پای کار باشند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه امروز مرکز درمان و بازپروری اعتیاد در منطقه ویژه اقتصادی جنوب استان وجود ندارد گفت: با انجام مذاکره با مسئولان این منطقه زمینه راه اندازی این مراکز فراهم شود.

وی با بیان در زمان حاضر ۷۰ هزار کارگر در منطقه عسلویه و کنگان وجود دارد که ۲۰ هزار نفر از آنها به صورت فصلی از مناطق مختلف کشور در عسلویه و کنگان حضور دارند گفت: راه اندازی مراکز ماده ۱۶ و ۱۵ و مراکز درمانی اعتیاد در این منطقه ضروری است.

محمدی زاده گفت: یکی از مصوبه‌های جلسه قبل کارگروه مبارزه با مواد مخدر را راه اندازی دو مرکز ماده ۱۶ است

وی اضافه کرد:: باید مشکلات موجود در این مسیر برطرف و زمینه راه اندازی این مراکز در استان فراهم شود.

ضرورت جمع آوری معتادان متجاهر

وی همچنین بر ضرورت جمع آوری معتادان متجاهر تاکید کرد و افزود: با توجه به شروع فصل پاییز و مناسب شدن شرایط جوی با مهاجرت معتادان متجاهر به سمت استان روبرو هستیم که جمع آوری این افراد و ساماندهی آنها باید در اولویت کاری دستگاه‌های مسئول باشد.

برخورد قاطع با ترانزیت مواد مخدر از مسیر دریایی

محمدی زاده یادآور شد: قاچاقچیان مواد مخدر بیشتر از مسیر دریایی اقدام به ترانزیت این مواد می‌کنند لذا یگان‌های دریایی سپاه و مرزبانی به شدت با قایق‌های حمل مواد مخدر برخورد کنند.

استاندار بوشهر گفت: برپایی نمایشگاه و کارگاهی در خصوص آشنایی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و مردم با انواع مواد مخدر و اثرات سو مصرف این مواد افیونی در زمانی مشخص ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر